Intensivutbildning

Din Trafikskola Ystad elev

Intensivutbildning – Hur går det till?

Har du möjlighet att lägga mycket tid på din körkortsutbildning under en kort period kan det vara en bra idé att ta en intensivkurs. Förutsättningen för att du skall kunna genomgå den här utbildningen är att du har förkunskaper, du skall kunna manövrera bilen på ett godtagbart sätt dessutom måste du lägga ner mycket energi på både teori och körning under en 4-6 veckor. En intensivutbildning är ingen genväg till körkortet det ställs samma krav på alla elever när du skall göra ditt förarprov på Trafikverket.

Det första vi kommer att göra är en testlektion för att mäta av dina kunskaper och då tittar vi speciellt på hur du hanterar bilen.

Därefter kommer vi att lägga upp ett schema på din utbildning såväl teoretiskt som praktiskt, har du önskemål om längre utbildningstid så tar vi givetvis hänsyn till detta.

Intensivutbildning är ingen genväg till körkortet

Vi planerar in dina riskutbildningar

Vi bokar tid på Trafikverket när du skall avlägga ditt förarprov, teori och körning. OBS! Den bokade tiden på Trafikverket är preliminär och kan alltså ändras om du inte uppfyller kraven för ett förarprov.

Det är mycket viktigt att du kan hålla schemat för det finns inte mycket utrymme för några större förändringar, dina teoriprov gör du hemma från din egen dator, men vi kommer att följa dig väldigt noga på dessa prov för att vara till din hjälp om något skulle “hänga” upp sig under resans gång.

PAKETPRIS FÖR INTENSIVUTBILDNING

Vi har gjort ett komplett paket som nu gäller för alla elever. Startpaketet kostar 12.500 kr.

OBS! Det är dina kunskaper som avgör, vissa elever kan behöva fler lektioner än vad de har köpt i sitt paket och andra elever behöver färre lektioner och då kommer trafikskolan att betala tillbaka dessa lektioner.

Vi tar bara in ett begränsat antal elever för intensivutbildning och vi tar bara emot elever i vårt närområde.

Information och inskrivning för alla nya elever har vi varje helgfri måndag mellan 13:00-20:00 då hjälper vi dig även med körkortshandlingar, syntest m.m.

Kan du inte komma under dessa tider, ring 0708-657789 så kommer vi överens om en tid som passar dig.

Din Trafikskola Ystad vinterkörning